loading...

ایران توریسم

بازدید : 42
دوشنبه 21 آذر 1401 زمان : 15:27

آبشار بیشه لرستان
آبشار بیشه لرستان یکی از معروف ترین آبشارهای ایران است که در استان لرستان و در نزدیکی روستای بیشه واقع شده است. استان لرستان را می توان سرزمین آبشارها با بیش از 60 آبشار دائمی و فصلی دانست. اما آبشار بیشه لرستان بدون شک مهمترین آبشار استان لرستان است. آبشار بیشه در رشته کوه‌های زاگرس و در میان جنگل‌های بلوط واقع شده و ارتفاعی حدود 50 متر دارد. آب این آبشار از چشمه هایی که در مجاورت آن قرار دارند تامین می شود و از روی رودخانه بیشه لرستان می گذرد و به رودخانه سزار می رسد.
جدای از زیبایی این آبشار، حجم آبی بزرگی نیز در قسمت پایینی آن وجود دارد که مکان بسیار خوبی برای شنا محسوب می شود. به دلیل طبیعت زیبای اطراف این آبشار، آبشار بیشه لرستان به یک مقصد گردشگری بسیار مهم در استان لرستان تبدیل شده است. بسیاری از گردشگران تمام روز را به پرسه زدن در اطراف این آبشار زیبا می گذرانند. همچنین، خدمات زیادی در اطراف آبشار مانند رستوران، فروشگاه و غیره وجود دارد. یکی دیگر از جاذبه های آبشار امکان اسب سواری در اطراف آبشار با قیمت بسیار مناسب است. هنگام اقامت در بیشه لرستان می توانید با اجاره آپارتمان در بیشه یا مهمانسرا بیشه از این آبشار و طبیعت زیبای اطراف آن لذت ببرید. فاصله درود تا بیشه 30 کیلومتر و حدود یک ساعت و 30 دقیقه طول می کشد. یکی از راه های رسیدن به آبشار بیشه از ایستگاه راه آهن بیشه لرستان است. پس از بررسی زمان حرکت قطار درود بیشه، می توانید بلیط قطار بیشه را خریداری کنید.
راه رسیدن به آبشار بیشه لرستان: 30 کیلومتری شهر درود، بخش پاپی، روستای بیشه، نزدیک خط راه آهن.

آبشار ویسادار گیلان
آبشار ویسادار گیلان از دیگر آبشارهای ایران است که همواره مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. این آبشار زیبا در استان گیلان و شهرستان رضوانشهر واقع شده است. شاید بپرسید ویسادار یعنی چه؟ نام آبشار ویسادار از کلمه تالشی به معنای سایه درخت بید گرفته شده است. شاید تا همین چند سال پیش افراد زیادی از این آبشار خبری نداشتند و در نتیجه آبشار ویسادار یکی از مناطق طبیعی بکر استان گیلان محسوب می شد. اما اکنون آبشار ویسادار گیلان بسیار معروف شده و در نتیجه بر تعداد گردشگران افزوده شده است. فاصله رشت تا ویسادار 62 کیلومتر و انزلی تا ویسادار 58 کیلومتر است.
آبشار ویسادار گیلان برای کسانی که طبیعت گردی و پیاده روی در دل طبیعت را دوست دارند انتخاب خوبی است. برای رسیدن به این آبشارها باید مسیر طولانی را در جنگل طی کنید. همچنین جاده منتهی به آبشار مسیری رویایی با درختان بلند و سرسبز است. از دیگر ویژگی های این آب باید به دیواره صخره ای آن که شکل منحصر به فرد و جذابی دارد اشاره کرد. همچنین پلی در مقابل آبشار ویسادار وجود دارد که می توانید در حین تماشای آبشار عکس های یادگاری زیبایی بگیرید. می توانید در اطراف آبشار یک حمام با طراوت بگیرید. علاوه بر این، کلبه های زیادی در این منطقه وجود دارد، چند کافه سنتی و چند مغازه. از مکان های دیدنی گیلان می توان به آبشار ویسادار پره سر اشاره کرد. لقب زیباترین جنگل ایران در توصیف ساحل گیسوم و جنگل گیسوم اغراق نیست.
دسترسی به آبشار ویسادار: 16 کیلومتر از شهر پره سر. نزدیک روستای آویار؛ دنبال ییلاقی ارده. رضوانشهر.


آبشار مارگون فارس
آبشار مارگون پرشین بلندترین آبشار جهان است. در واقع منبع آب این آبشار را چشمه های زیادی احاطه کرده اند به همین دلیل این آب به آب چشمه نیز معروف است. آبشار مارگون به طول 70 متر و عرض 100 متر بهترین آبشار ایران است.
از یک سو زیبایی آبشار و از سوی دیگر طبیعت شگفت انگیز اطراف آن، آبشار مارگاگون را به یکی از محبوب ترین آبشارها در بین گردشگران تبدیل کرده است. منطقه آبشار مارگون پوشیده از درختان مختلف از جمله درختان سیب، زالزالک و سایر درختان جنگلی است که زیبایی این آبشار را دو چندان کرده است. علاوه بر این، خدمات رفاهی مانند پارکینگ و سرویس های بهداشتی برای ایمنی گردشگران گسترش یافته است. یکی از گزینه های اقامت در مارگون، اجاره سوئیت و ویلا در سپیدان است. همچنین اگر می خواهید در طبیعت زیبای این منطقه بمانید، اقامت در روستای مارگون یا دهکده گردشگری مارگون انتخاب مناسبی برای شماست.
آیا مارگون بخشی از منطقه است؟
اگرچه این آبشار از نظر کشوری مارگون به طور کامل در شهرستان سپیدان فارس قرار دارد، اما فاصله مارگون تا شیراز حدود 120 کیلومتر و تا یاسوج 70 کیلومتر است. به همین دلیل در سال های اخیر بسیاری از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد از مالکیت آبشار مارگون در این استان صحبت کرده اند.
توجه داشته باشید که برای رسیدن به آبشار مارگون فارس باید کمی پیاده روی کنید. به همین دلیل هنگام بازدید از مارگون باید کفش مناسب همراه خود داشته باشید. همچنین توجه داشته باشید که هوای این آبشار حتی در گرم ترین زمان سال نیز بسیار سرد است، پس لباس مناسب به همراه داشته باشید.


آبشار لاتون آستارا
یکی دیگر از آبشارهای ایران که در سال های اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته، آبشار لاتون آستارا است. این آبشار در استان گیلان و در نزدیکی شهر آستارا قرار دارد و با ۱۰۵ متر ارتفاع به عنوان مرتفع‌ترین آبشار این استان شناخته می‌شود. High Lawton Falls از قله اسپیناس لاتون سرچشمه می گیرد و در نهایت به رودخانه لوندویل منتهی می شود.
اگر می خواهید از آبشار لاتون آستارا و شهر اطراف اترک دیدن کنید، برای رسیدن به این آبشار باید چندین ساعت پیاده روی کنید. البته با توجه به اینکه این پیاده روی به طور کامل در دل جنگل انجام می شود، برای دوستداران طبیعت بسیار مفرح خواهد بود. در مسیر رسیدن به آبشار بهتر است از راهنمای محلی استفاده کنید تا در مسیر کوتی کوم به لاوتون در جنگل گم نشوید. منطقه اطراف آبشار بسیار جذاب و مناسب برای کمپینگ است. امکانات رفاهی مختلفی در اطراف دره لاتون وجود دارد، از جمله پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، بوفه، و همچنین اقامتگاه‌های اجاره‌ای. چشمه آبگرم کوت کوم نیز به عنوان یکی از جاذبه های آستارا در نزدیکی این آبشار قرار دارد. آبشار لاوتون 6 کیلومتر از کوت کام فاصله دارد، روستای کوت کام نیز بخشی از لوندویل است، لوندویل حدود 15 کیلومتر از ایستارا فاصله دارد.
مسیر دسترسی: منطقه آستارا، لوندویل، روستای کوته کومه، آبشار لوتون

آبشار الیگودرز
آبشار سفید الیگودرز یکی دیگر از آبشارهای استان لرستان است که در نزدیکی شهرستان الیگودرز قرار دارد. دلیل نامگذاری این آبشار به آبشار سفید به این دلیل است که سنگ های آبی موجود در آبشار حباب های سفید تولید می کنند و حباب ها آب آبشار را سفید می کنند. آبشار آب سفید به آبشار عروس ایران نیز معروف است. پوشش گیاهی منطقه ای که آبشار سفید در آن قرار دارد بر جذابیت این آبشار افزوده است. در اطراف این آبشار انواع درختان گردو و بلوط دیده می شود. یکی از جالب ترین چیزهای این آبشار دسترسی آسان جاده به آبشار است که نیازی به پیاده روی ندارد.
اشیاء مختلفی از جمله سکوهای استراحت، غرفه های غذا، نمازخانه و سرویس بهداشتی در این محوطه تعبیه شده است. علاوه بر این مسیر آسفالتی برای افرادی که می خواهند با پای پیاده به آبشار برسند ساخته شده است. به دلیل همه این موارد، آبشار بیجله گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. در کنار بازدید از این آبشار، می‌توانید از مکان‌های دیدنی الیگودرس مانند ماهیچال الیگودرس، چشمه‌های الیگودرس و دشت لاله‌های واژگون در الیگودرس نیز دیدن کنید.
ورودی: شهر الیگودرج، جاده امامزاده محمد حسن

آبشار آهنی گلستان
مسیر دسترسی: 5 کیلومتری جاده گرگان - گلستان، 20 کیلومتری مشهد - شهر گالیکش

آبشار گنجنامه همدان
مسیر دسترسی: 5 کیلومتری غرب همدان، ضلع شرقی میدان نام گنج


آبشار زیارتی گلستان
راه دسترسی: 19 کیلومتری جنوب گرگان، 5 کیلومتری جنوب روستای زیارت

آبشار شیرآباد گلستان
دسترسی: 6 کیلومتری جنوب شهر خان بیبان، 2 کیلومتری بعد از روستای شیرآباد

آبشار شوی دزفول
آبشار شوی دزفول یکی از زیباترین آبشارهای ایران است. این آبشار با ارتفاع 100 متر و عرض 40 متر به عنوان بزرگترین آبشار طبیعی خاورمیانه شناخته می شود.
این آبشار در منطقه ای باستانی و زیبای استان خوزستان قرار دارد و گیاهان این منطقه در مقایسه با سایر مناطق این استان بی نظیر است. اطراف آبشار مکان خوبی برای کمپ و گذراندن یک روز خوب است. راه دسترسی به آبشار برای گردشگران بسیار زیبا است. از ابتدای مسیر باید حدود دو ساعت در نزدیکی آبشار پیاده روی کنید و در وسط مسیر از رودخانه یا رودخانه عبور کنید.

آبشار سمیرم
برای بازدید از آبشار سمیرم باید به استان اصفهان بروید. این آبشار در 4 کیلومتری شهر سمیرم و در دشت سیل‌آبی به همین نام واقع شده است. ارتفاع این آبشار پیش از این تقریباً 70 متر بود، اما به دلیل فرسایش، ارتفاع آن در حال حاضر نزدیک به 35 متر است. آبشار سمیرم یکی از آثار طبیعی ثبت شده در فهرست میراث طبیعی ایران است.
آب این آبشار از چشمه‌های عزیزخان و دشت‌های جوذر تامین می‌شود و یکی از آبشارهای دائمی ایران است. اگر در روزهای گرم تابستان به دنبال آب و هوای خنک و مطبوع هستید، می توانید به راحتی این منطقه را برای سفر انتخاب کنید و از هوای خنک و طبیعت زیبای اطراف آبشار لذت ببرید.

آبشار کمردوغ
آبشار کمردوغ در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. آبشار کمردوگ یکی از زیباترین آبشارهای طبیعی ایران و این استان است.
ارتفاع آبشار حدود 100 متر است و در هر فصل آب وجود دارد. زیبایی آبشار کمرداگ باعث شده است که ساکنان محلی این آبشار را عروس آبشارهای ایران بنامند. برای رسیدن به این آبشار باید به شهر دهدشت بروید. از میان جنگل های بلوط عبور کنید و پس از طی 70 کیلومتر منظره ای عالی از آبشار خواهید داشت.

آبشار کبودوال
ولایت گلستان و طبیعت بی نظیر آن را همگان می شناسند. یکی از جاذبه های منحصر به فرد و جالب این منطقه آبشار کبودوال است که در شهر علی آباد کتول قرار دارد. محیط اطراف این آبشار که تنها آبشار خزه‌دار ایران است، شبیه بهشت نیست.
وقتی به این منطقه سفر می کنید نمی توانید چشم از زیبایی آن بردارید. این آبشار از ارتفاع 6 متری به یک استخر بزرگ برمی خیزد و این استخر مکانی عالی برای شنا و ورزش های آبی است.
در نزدیکی آبشار کبودوال، امکاناتی مانند پارکینگ، تراکت و توالت میهمانان وجود دارد و می توانید چند ساعتی در این مکان استراحت کرده و لذت ببرید.

آبشار آیس هملون
شاید فکر کنید برای دیدن فواره ها باید به شمال یا غرب ایران بروید اما اگر در تهران زندگی می کنید باید بدانید که در شرق تهران و نزدیک منطقه شمشک آبشاری یخی به نام یخ هملون وجود دارد. آبشاری که کمتر از یک بار در سال دیده می شود. این بهار در زمستان واقعا سرد است و برای برف نوردی و کوهنوردی بسیار مناسب است. این چشمه در دره هملون قرار دارد و به همین نام معروف است.

آبشار شیرز کوهدشت
یکی دیگر از آبشارهای زیبای ایران آبشار شیراز در استان لرستان است. در نزدیکی شهر کوهدشت و رودخانه ای به همین نام قرار دارد. آبشار در دره ای قرار دارد که برای دیدن آن باید مسیر کوهستانی را طی کرد.
در حین بازدید از آبشار، مناظر زیبایی را خواهید دید و با طبیعتی دست نخورده روبرو خواهید شد. این دره از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار است و قدمت آن به دوره پارینه سنگی می رسد. آب و هوای این منطقه بهار و تابستان را بهترین زمان برای سفر به این دره کرده است.

آبشار بیشه لرستان
آبشار بیشه لرستان یکی از معروف ترین آبشارهای ایران است که در استان لرستان و در نزدیکی روستای بیشه واقع شده است. استان لرستان را می توان سرزمین آبشارها با بیش از 60 آبشار دائمی و فصلی دانست. اما آبشار بیشه لرستان بدون شک مهمترین آبشار استان لرستان است. آبشار بیشه در رشته کوه‌های زاگرس و در میان جنگل‌های بلوط واقع شده و ارتفاعی حدود 50 متر دارد. آب این آبشار از چشمه هایی که در مجاورت آن قرار دارند تامین می شود و از روی رودخانه بیشه لرستان می گذرد و به رودخانه سزار می رسد.
جدای از زیبایی این آبشار، حجم آبی بزرگی نیز در قسمت پایینی آن وجود دارد که مکان بسیار خوبی برای شنا محسوب می شود. به دلیل طبیعت زیبای اطراف این آبشار، آبشار بیشه لرستان به یک مقصد گردشگری بسیار مهم در استان لرستان تبدیل شده است. بسیاری از گردشگران تمام روز را به پرسه زدن در اطراف این آبشار زیبا می گذرانند. همچنین، خدمات زیادی در اطراف آبشار مانند رستوران، فروشگاه و غیره وجود دارد. یکی دیگر از جاذبه های آبشار امکان اسب سواری در اطراف آبشار با قیمت بسیار مناسب است. هنگام اقامت در بیشه لرستان می توانید با اجاره آپارتمان در بیشه یا مهمانسرا بیشه از این آبشار و طبیعت زیبای اطراف آن لذت ببرید. فاصله درود تا بیشه 30 کیلومتر و حدود یک ساعت و 30 دقیقه طول می کشد. یکی از راه های رسیدن به آبشار بیشه از ایستگاه راه آهن بیشه لرستان است. پس از بررسی زمان حرکت قطار درود بیشه، می توانید بلیط قطار بیشه را خریداری کنید.
راه رسیدن به آبشار بیشه لرستان: 30 کیلومتری شهر درود، بخش پاپی، روستای بیشه، نزدیک خط راه آهن.

آبشار ویسادار گیلان
آبشار ویسادار گیلان از دیگر آبشارهای ایران است که همواره مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. این آبشار زیبا در استان گیلان و شهرستان رضوانشهر واقع شده است. شاید بپرسید ویسادار یعنی چه؟ نام آبشار ویسادار از کلمه تالشی به معنای سایه درخت بید گرفته شده است. شاید تا همین چند سال پیش افراد زیادی از این آبشار خبری نداشتند و در نتیجه آبشار ویسادار یکی از مناطق طبیعی بکر استان گیلان محسوب می شد. اما اکنون آبشار ویسادار گیلان بسیار معروف شده و در نتیجه بر تعداد گردشگران افزوده شده است. فاصله رشت تا ویسادار 62 کیلومتر و انزلی تا ویسادار 58 کیلومتر است.
آبشار ویسادار گیلان برای کسانی که طبیعت گردی و پیاده روی در دل طبیعت را دوست دارند انتخاب خوبی است. برای رسیدن به این آبشارها باید مسیر طولانی را در جنگل طی کنید. همچنین جاده منتهی به آبشار مسیری رویایی با درختان بلند و سرسبز است. از دیگر ویژگی های این آب باید به دیواره صخره ای آن که شکل منحصر به فرد و جذابی دارد اشاره کرد. همچنین پلی در مقابل آبشار ویسادار وجود دارد که می توانید در حین تماشای آبشار عکس های یادگاری زیبایی بگیرید. می توانید در اطراف آبشار یک حمام با طراوت بگیرید. علاوه بر این، کلبه های زیادی در این منطقه وجود دارد، چند کافه سنتی و چند مغازه. از مکان های دیدنی گیلان می توان به آبشار ویسادار پره سر اشاره کرد. لقب زیباترین جنگل ایران در توصیف ساحل گیسوم و جنگل گیسوم اغراق نیست.
دسترسی به آبشار ویسادار: 16 کیلومتر از شهر پره سر. نزدیک روستای آویار؛ دنبال ییلاقی ارده. رضوانشهر.


آبشار مارگون فارس
آبشار مارگون پرشین بلندترین آبشار جهان است. در واقع منبع آب این آبشار را چشمه های زیادی احاطه کرده اند به همین دلیل این آب به آب چشمه نیز معروف است. آبشار مارگون به طول 70 متر و عرض 100 متر بهترین آبشار ایران است.
از یک سو زیبایی آبشار و از سوی دیگر طبیعت شگفت انگیز اطراف آن، آبشار مارگاگون را به یکی از محبوب ترین آبشارها در بین گردشگران تبدیل کرده است. منطقه آبشار مارگون پوشیده از درختان مختلف از جمله درختان سیب، زالزالک و سایر درختان جنگلی است که زیبایی این آبشار را دو چندان کرده است. علاوه بر این، خدمات رفاهی مانند پارکینگ و سرویس های بهداشتی برای ایمنی گردشگران گسترش یافته است. یکی از گزینه های اقامت در مارگون، اجاره سوئیت و ویلا در سپیدان است. همچنین اگر می خواهید در طبیعت زیبای این منطقه بمانید، اقامت در روستای مارگون یا دهکده گردشگری مارگون انتخاب مناسبی برای شماست.
آیا مارگون بخشی از منطقه است؟
اگرچه این آبشار از نظر کشوری مارگون به طور کامل در شهرستان سپیدان فارس قرار دارد، اما فاصله مارگون تا شیراز حدود 120 کیلومتر و تا یاسوج 70 کیلومتر است. به همین دلیل در سال های اخیر بسیاری از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد از مالکیت آبشار مارگون در این استان صحبت کرده اند.
توجه داشته باشید که برای رسیدن به آبشار مارگون فارس باید کمی پیاده روی کنید. به همین دلیل هنگام بازدید از مارگون باید کفش مناسب همراه خود داشته باشید. همچنین توجه داشته باشید که هوای این آبشار حتی در گرم ترین زمان سال نیز بسیار سرد است، پس لباس مناسب به همراه داشته باشید.


آبشار لاتون آستارا
یکی دیگر از آبشارهای ایران که در سال های اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته، آبشار لاتون آستارا است. این آبشار در استان گیلان و در نزدیکی شهر آستارا قرار دارد و با ۱۰۵ متر ارتفاع به عنوان مرتفع‌ترین آبشار این استان شناخته می‌شود. High Lawton Falls از قله اسپیناس لاتون سرچشمه می گیرد و در نهایت به رودخانه لوندویل منتهی می شود.
اگر می خواهید از آبشار لاتون آستارا و شهر اطراف اترک دیدن کنید، برای رسیدن به این آبشار باید چندین ساعت پیاده روی کنید. البته با توجه به اینکه این پیاده روی به طور کامل در دل جنگل انجام می شود، برای دوستداران طبیعت بسیار مفرح خواهد بود. در مسیر رسیدن به آبشار بهتر است از راهنمای محلی استفاده کنید تا در مسیر کوتی کوم به لاوتون در جنگل گم نشوید. منطقه اطراف آبشار بسیار جذاب و مناسب برای کمپینگ است. امکانات رفاهی مختلفی در اطراف دره لاتون وجود دارد، از جمله پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، بوفه، و همچنین اقامتگاه‌های اجاره‌ای. چشمه آبگرم کوت کوم نیز به عنوان یکی از جاذبه های آستارا در نزدیکی این آبشار قرار دارد. آبشار لاوتون 6 کیلومتر از کوت کام فاصله دارد، روستای کوت کام نیز بخشی از لوندویل است، لوندویل حدود 15 کیلومتر از ایستارا فاصله دارد.
مسیر دسترسی: منطقه آستارا، لوندویل، روستای کوته کومه، آبشار لوتون

آبشار الیگودرز
آبشار سفید الیگودرز یکی دیگر از آبشارهای استان لرستان است که در نزدیکی شهرستان الیگودرز قرار دارد. دلیل نامگذاری این آبشار به آبشار سفید به این دلیل است که سنگ های آبی موجود در آبشار حباب های سفید تولید می کنند و حباب ها آب آبشار را سفید می کنند. آبشار آب سفید به آبشار عروس ایران نیز معروف است. پوشش گیاهی منطقه ای که آبشار سفید در آن قرار دارد بر جذابیت این آبشار افزوده است. در اطراف این آبشار انواع درختان گردو و بلوط دیده می شود. یکی از جالب ترین چیزهای این آبشار دسترسی آسان جاده به آبشار است که نیازی به پیاده روی ندارد.
اشیاء مختلفی از جمله سکوهای استراحت، غرفه های غذا، نمازخانه و سرویس بهداشتی در این محوطه تعبیه شده است. علاوه بر این مسیر آسفالتی برای افرادی که می خواهند با پای پیاده به آبشار برسند ساخته شده است. به دلیل همه این موارد، آبشار بیجله گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. در کنار بازدید از این آبشار، می‌توانید از مکان‌های دیدنی الیگودرس مانند ماهیچال الیگودرس، چشمه‌های الیگودرس و دشت لاله‌های واژگون در الیگودرس نیز دیدن کنید.
ورودی: شهر الیگودرج، جاده امامزاده محمد حسن

آبشار آهنی گلستان
مسیر دسترسی: 5 کیلومتری جاده گرگان - گلستان، 20 کیلومتری مشهد - شهر گالیکش

آبشار گنجنامه همدان
مسیر دسترسی: 5 کیلومتری غرب همدان، ضلع شرقی میدان نام گنج


آبشار زیارتی گلستان
راه دسترسی: 19 کیلومتری جنوب گرگان، 5 کیلومتری جنوب روستای زیارت

آبشار شیرآباد گلستان
دسترسی: 6 کیلومتری جنوب شهر خان بیبان، 2 کیلومتری بعد از روستای شیرآباد

آبشار شوی دزفول
آبشار شوی دزفول یکی از زیباترین آبشارهای ایران است. این آبشار با ارتفاع 100 متر و عرض 40 متر به عنوان بزرگترین آبشار طبیعی خاورمیانه شناخته می شود.
این آبشار در منطقه ای باستانی و زیبای استان خوزستان قرار دارد و گیاهان این منطقه در مقایسه با سایر مناطق این استان بی نظیر است. اطراف آبشار مکان خوبی برای کمپ و گذراندن یک روز خوب است. راه دسترسی به آبشار برای گردشگران بسیار زیبا است. از ابتدای مسیر باید حدود دو ساعت در نزدیکی آبشار پیاده روی کنید و در وسط مسیر از رودخانه یا رودخانه عبور کنید.

آبشار سمیرم
برای بازدید از آبشار سمیرم باید به استان اصفهان بروید. این آبشار در 4 کیلومتری شهر سمیرم و در دشت سیل‌آبی به همین نام واقع شده است. ارتفاع این آبشار پیش از این تقریباً 70 متر بود، اما به دلیل فرسایش، ارتفاع آن در حال حاضر نزدیک به 35 متر است. آبشار سمیرم یکی از آثار طبیعی ثبت شده در فهرست میراث طبیعی ایران است.
آب این آبشار از چشمه‌های عزیزخان و دشت‌های جوذر تامین می‌شود و یکی از آبشارهای دائمی ایران است. اگر در روزهای گرم تابستان به دنبال آب و هوای خنک و مطبوع هستید، می توانید به راحتی این منطقه را برای سفر انتخاب کنید و از هوای خنک و طبیعت زیبای اطراف آبشار لذت ببرید.

آبشار کمردوغ
آبشار کمردوغ در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. آبشار کمردوگ یکی از زیباترین آبشارهای طبیعی ایران و این استان است.
ارتفاع آبشار حدود 100 متر است و در هر فصل آب وجود دارد. زیبایی آبشار کمرداگ باعث شده است که ساکنان محلی این آبشار را عروس آبشارهای ایران بنامند. برای رسیدن به این آبشار باید به شهر دهدشت بروید. از میان جنگل های بلوط عبور کنید و پس از طی 70 کیلومتر منظره ای عالی از آبشار خواهید داشت.

آبشار کبودوال
ولایت گلستان و طبیعت بی نظیر آن را همگان می شناسند. یکی از جاذبه های منحصر به فرد و جالب این منطقه آبشار کبودوال است که در شهر علی آباد کتول قرار دارد. محیط اطراف این آبشار که تنها آبشار خزه‌دار ایران است، شبیه بهشت نیست.
وقتی به این منطقه سفر می کنید نمی توانید چشم از زیبایی آن بردارید. این آبشار از ارتفاع 6 متری به یک استخر بزرگ برمی خیزد و این استخر مکانی عالی برای شنا و ورزش های آبی است.
در نزدیکی آبشار کبودوال، امکاناتی مانند پارکینگ، تراکت و توالت میهمانان وجود دارد و می توانید چند ساعتی در این مکان استراحت کرده و لذت ببرید.

آبشار آیس هملون
شاید فکر کنید برای دیدن فواره ها باید به شمال یا غرب ایران بروید اما اگر در تهران زندگی می کنید باید بدانید که در شرق تهران و نزدیک منطقه شمشک آبشاری یخی به نام یخ هملون وجود دارد. آبشاری که کمتر از یک بار در سال دیده می شود. این بهار در زمستان واقعا سرد است و برای برف نوردی و کوهنوردی بسیار مناسب است. این چشمه در دره هملون قرار دارد و به همین نام معروف است.

آبشار شیرز کوهدشت
یکی دیگر از آبشارهای زیبای ایران آبشار شیراز در استان لرستان است. در نزدیکی شهر کوهدشت و رودخانه ای به همین نام قرار دارد. آبشار در دره ای قرار دارد که برای دیدن آن باید مسیر کوهستانی را طی کرد.
در حین بازدید از آبشار، مناظر زیبایی را خواهید دید و با طبیعتی دست نخورده روبرو خواهید شد. این دره از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار است و قدمت آن به دوره پارینه سنگی می رسد. آب و هوای این منطقه بهار و تابستان را بهترین زمان برای سفر به این دره کرده است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 26
  • بازدید کلی : 170
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی